Stappenplan: samen aan de slag

Samen ontdekken we wat voor u de beste en voordeligste (combinatie van) financieringsmethode(s) is voor uw recreatiewoning.

Onze werkwijze is als volgt: Na onze eerste kennismaking laten wij u weten welke documentatie en informatie wij nodig hebben. Daarna volgt een (nog steeds vrijblijvend) oriënterend gesprek over uw mogelijkheden en wensen. Als u ons de opdracht geeft werken wij voor u een persoonlijk advies uit en vragen na akkoord de financiering aan. En dan is het alweer klaar: u kunt naar de notaris!

Wij zijn actief in heel Nederland en werken via een gepersonaliseerd digitaal portaal voor een veilige en efficiënte uitwisseling van uw informatie en gegevens. Contact is altijd mogelijk via videobellen of (in overleg) via een persoonlijk bezoek.

Hieronder in meer detail de stappen die wij samen u met doorlopen:

Klik hier voor een gedetailleerd stappenplan

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen start het adviestraject vaak met een kennismaking via de telefoon of videochat. In dit gesprek bespreken we de volgende onderwerpen:

  • Hoe is uw huidige situatie?
  • Wat zijn uw wensen?
  • In hoeveel jaar wilt u de woning aflossen?
  • Wat zijn uw verwachtingen?
  • Maakt u zich ook ergens zorgen over?
  • Zijn er andere aandachtspunten in uw situatie?
  • Hoe verloopt het verdere aanvraagtraject?
  • Wie zijn wij en hoe werken wij?
  • Met welke kosten moet u rekening houden?

Samen kijken we hoe wij u verder kunnen helpen in het traject, bijvoorbeeld met een notaris, accountant, makelaar, et cetera. U kunt alle vragen stellen die u heeft.

Om het (vrijblijvende) oriëntatiegesprek goed voor te bereiden hebben wij informatie van u nodig. In het gesprek kunnen we dan direct ingaan op uw wensen en mogelijkheden.

U krijgt toegang tot ons gepersonaliseerde digitale systeem met daarin een overzicht van de benodigde gegevens. U moet denken aan:

  • overzicht inkomen (salarisstrook en werkgeversverklaring),
  • lopende verplichtingen (leningen, studieschuld en dergelijke),
  • belastingaangifte,
  • overzicht huidige hypotheek of huurlasten,
  • verwachte huurinkomsten (globaal en indien van toepassing),
  • legitimatie,

Bij ontvangst controleren wij direct of de documenten voldoen aan alle voorwaarden voor een financieringsaanvraag. Dit voorkomt vertraging verderop!

In het oriëntatiegesprek gaan we dieper in op wat u tijdens de kennismaking heeft verteld en de gegevens die u met ons heeft gedeeld.

  • Hoe ziet uw situatie er nu uit?
  • Welke mogelijkheden zien wij?
  • Welke keuzes kunt u maken?
  • Wat is maximaal mogelijk?
  • We bekijken de risico’s tijdens de looptijd en uw wensen en risicobereidheid.
  • We gaan in op uw wensen rondom een hypotheekverstrekker.
  • Wij maken een eerste (maatwerk) opzet van de financiering binnen uw mogelijkheden en wensen.
  • Wij lichten onze werkwijze toe en beschrijven de volgende stappen.

Na dit gesprek heeft u een goed inzicht in uw mogelijkheden, de haalbaarheid en de maandlasten van een financiering. Aan u nu de keuze ons de opdracht te geven.

In deze fase gebeurt heel veel:

  • U geeft ons de opdracht de aanvraag te verzorgen door het ondertekenen van een schriftelijke bevestiging.
  • U ontvangt het uitgewerkte plan met conclusies en advies naar aanleiding van de inventarisatie van uw gegevens en wensen. Wij bespreken met u de maandbedragen, aflossingsvormen, geldverstrekkers en risico’s en oplossing voor deze risico’s.
  • Bij akkoord op het plan vragen wij een voorlopige offerte aan bij de geadviseerde geldverstrekker. Wij informeren u over de doorlooptijd.
  • Zodra wij deze hebben ontvangt u van ons de voorlopige offerte. Wij kijken of er nog documenten ontbreken (bijvoorbeeld een taxatie).
  • Bij akkoord sturen wij alle documenten en de door u geaccepteerde voorlopige offerte terug naar de geldverstrekker.
  • Als zij akkoord gaan krijgt u de definitieve offerte om te ondertekenen.
  • Mochten er belangrijke tijdslijnen zijn zoals ontbindende voorwaarden voor financiering dan houden wij deze voor u in de gaten.

De laatste controles worden uitgevoerd en u kunt zo snel als u wilt naar de notaris. Ons werk zit erop en wij wensen u nog heel veel plezier van (en ín) uw nieuwe recreatiewoning!

Samenwerkende partijen

Wij werken nauw samen met de makelaars van vakantiemakelaar.nl, TW makelaarsParc Estate en Kolax second homes. Zij zijn betrokken bij de aan- en verkoop van honderden recreatie- en vakantiewoningen door heel Nederland en ook Duitsland. Daarnaast werken wij samen met o.a. BK solutions voor de teruggave van de btw bij aanschaf van uw nieuwe recreatiewoning.

Uw investering

Ons tarief voor het traject rondom het financieren van een recreatiewoning bedraagt ca. €2.490. Wij zetten hiervoor onze specialistische kennis en kunde in voor een vlotte, voordelige (gecombineerde) financiering. Dit tarief kan hoger of lager uitvallen i.v.m. maatwerk, complexiteit of ondernemerschap. Dit zullen wij altijd vooraf met u overleggen.

Recensies en aanbevelingen

Wat onze klanten zeggen.

Laurens heeft ons op professionele wijze geholpen en geadviseerd bij het vinden van een passende financiering voor ons woonhuis.

Christian en BarbaraHypotheek

De bestaande hypotheek verstrekkers, zagen niets in het verstrekken van een hypotheek op een recreatie woning in Cadzand Bad (Roompot residence Cadzand Bad ) Op deze woning zat geen hypotheek ... Meer lezen

Karel DonkersHypotheek

Het eerste gesprek met Laurens was direct al erg prettig, Laurens heeft mij toen direct alle voor en nadelen verteld en kwam al gelijk met een mooi plan ... Meer lezen

MonicaHypotheek

terzake kundig, denkt actief mee en nog erg vriendelijk en toegankelijk ook.

FrankHypotheek

Zeer betrouwbare en goede hypotheekadviseur. Komt zijn afspraken na. Staat voor de klant en is zeer goed bereikbaar voor de klant.

LindaHypotheek

Kijk voor meer recensies op advieskeuze.nl.